Udomácnenie sa

03.09.2012 20:52

Možno to znie strelene, ale základňu som navrhol bez rozmýšľania. Kde? Na jednej fakulte. Prírodovedeckej. Ja viem, je to veľmi rozsiahla budova, ale dve krídla sú zničené tou katastrofou a ostatné tri majú len minimálne škody. Možno je tam veľa miesta, ale ostalo aj pár užitočných vecí. Skúmavky naplnené nejakým čudom a tak. Podľa mňa veľmi užitočné a moji kolegovia ma pochválili, že, som vybral veľmi dobre.

 

Najbližšie dni sme sa snažili zabedniť  čo sa dalo, nájsť veci, ktoré by nám pomohli a spraviť si základný tábor. Všetci štyria sme boli unavení. Navyše, každý z nás schytal nočnú službu. Strážili sme vchod, robili obhliadku po stanovisku a zisťovali, či sem chodia nejakí iní ľudia. Nikoho sme nestretli. Ani v budove, ani v okolí. Suroviny sme zháňali ťažšie. Smerom od školy (od centra)stál kedysi obchod, ale už v ňom nebolo veľa jedlých vecí. Nina navrhla hospodáriť. Vlastné dopestované ovocie a zelenina, budú lepšie ako náhradné vitamíny. Pri našom výdaji energie, budeme potrebovať každú správne a kvalitne „vyrobenú“ surovinu. Marek si zobral na starosť chemickú oblasť, aby zužitkoval svoje dávne vedomosti a naše objavené látky pochybného charakteru. V škole sa niečo aj pestovalo a chovalo. Niečo z toho sa dalo zachrániť, ale veľa vecí priveľmi zdivočelo. Škoda. Nikdy by ma však nenapadlo, aké má škola zásoby a ešte čoho všetkého. Laco zabezpečoval priestory. Staral sa o zábrany a vyrábal rôzne pasce. Spolu s Marekom vytvorili niekedy naozaj obdivuhodné veci. Až by sa človek čudoval, keďže toho nemali nejako veľa. Ja, ako správny pozorovateľ a prieskumník, som našiel knižnicu nabitú informáciami. Mali sme čo čítať. Po ani nie pár stránkach som to hodil niekam a šiel si po časopis, kde som si mohol prezrieť obrázky.

 

Mal som službu. Boli sme tu už týždeň. Dnešný večer patril len mne, puške, ktorú som mal zavesenú na chrbte a baterke, ktorá sa tvárila, že každú chvíľu ju to prestane baviť. Prechádzal som sa po chodbe hore dole. Škola je stavaná do štvorca. Náš základný tábor sídlil v pavilóne B1 (pamätná tabuľka prežije všetko) na mínus prvom podlaží. Práve som sa pohyboval na severnej strane. Ešte chvíľu a potom ma čaká obhliadka vyššieho poschodia. Nižšie poschodia sme pravidelne zadebňovali. Pre istotu. Vybehol som po schodoch ladne ako srnka. Moja kondička sa zlepšila a moje bojové ťahy tiež. Medzičasom som mal čas, a aj možnosť trénovať. Radšej si nechcem spomínať, koľko ma to stálo modrín, odrenej kože a stratenej krvi. Na poschodí bolo ticho. Prešiel som rovno do pavilónu B2, kde som to prebehol rýchlo. Nasledoval B1, kde som prezrel aj vyššie poschodie. Mal som už spokojné srdce i dušu. Vstúpil som do pavilónu CH2. Tam som nielen započul , ale i videl a dokonca aj cítil niečo, čo tam nemalo byť.

Vyhľadávanie

Kontakt

Denisa Kancírová