XXII.

06.02.2013 13:05

XXII.

„Dnes ideme na návštevu,“ oznámila mi mama, keď som si privstala na pokojné raňajky, „a bez výhovoriek.“

Úplne som zabudla na to, že je už taký pokročilý dátum a moja teta, otcova sestra, má narodeniny. Moja mama ma však zle odhadla. Tetu Eriku mám veľmi rada. Je to normálna žena v štyridsiatke, ktorá rozumie aj mladým ľuďom ako som ja. Vždy keď sme u nej boli, tak sa snažila, aby nám robila program, ktorý nás bavil. Naši rodičia sú fajn, ale niekedy majú maniere starších, ktorí chcú radšej sedieť doma a pozerať televízor.

„Ja sa náhodou teším,“ zamrmlala som s ústami plnými chleba, masla a šunky.

„To len preto, aby si sa mohla pochváliť s tým...“ vpadol do miestnosti Viktor.

„Nedokonči tú vetu,“ upozornil ho otec, „to, že ho nemáš rád, neznamená, že je až taký zlý.“

Mama zamrzla uprostred pohybu. Zízala na otca. „Zlatko a ty si, čo mal v tej praženici?“ Otec mykol plecom a nalial do seba ďalší pohár mlieka. „Si sa naladil na múdru vlnu, aby si si šplhol pred sestričkou?“ Na toto podozrenie sme sa s Viktorom obaja zasmiali. Navyše braček zabudol na to, čo mi chcel povedať.

Do hodiny sme boli schopní vyraziť. Teta býva v Trnave vo veľkom dome. Bratranec má dvadsať a je taký fešák, na ktorého sa lepia stovky báb. Sesternica je tanečníčka a práve je na študijnom pobyte vo Francúzsku. Má dvadsaťjeden a ešte žiadny fešák ju neulovil. Ďalšia sesternica má sedemnásť a každý týždeň má nového chalana. ujo sa vždy teší, kedy príde môj otec, aby sa mohli hrať ako malí chlapci a popritom sa strieskať. Ženy si vždy vyjdú na nákupy a nejaký ten wellnes. My máme zatiaľ voľný dom a voľnú ruku nad našimi osudmi. Milujem návštevy u tety.

Keď sme dorazili, teta nás vyobjímala. „Ako sa má moja slečna žiadaná?“ potmehúdsky na mňa žmurkla. Otec jej to zavesil na nos skôr, ako som sa mohla pochváliť? „To je na dlhšie,“ potichu som povedala a nenápadne som jej naznačila, že s ňou chcem neskôr hovoriť.

Najedli sme sa, zagratulovali, zaspievali, pripili si, porozprávali a potom sme si šli zverejniť novinky. Romana, tanečníčka, bude mať vystúpenie na doskách mestského divadla v nejakej časti Paríža. Okrem toho to vyzerá, že tam spoznala nejakého mladíka, ktorý je Čech. Dano, bratranec, necháva právnickú školu a chystá sa na stavebnú do Bratislavy. Prečo? pýtala som sa v duchu. Odpoveď mi prišla hneď. Právo ho vôbec nebavilo. On si to však môže dovoliť. Navyše to znamená, že budem mať skvelého bratranca vo svojej blízkosti...ale už mám chalana, takže neviem, či mi to pomôže. Nakoniec Terka, sedemnástka, nemá nič nové. Také všedné stredoškolské starosti a radosti.  Teta s ujom sa chystajú na veľkú dvojmesačnú dovolenku, od októbra do decembra. Potom sme prišli na rad my. Mama s otcom nemali nové nič. Ako inak. Potom sa chválil Viktor so svojou snúbenicou. Až vtedy mi došlo, že kde bola Maťa? Tetu napadla tá istá otázka. Maťa mala nejaké vlastné povinnosti. Aha. Nevedela som, čo to asi znamená, ale nateraz som to nechala tak. A potom môj úžasný braček spomenul, že som si narazila nejakého blbca. Ako mi to mohol spraviť? Dano si s ním tľapol a Terka na mňa súcitne pozrela. Mama pohľadom pokarhala Viktora a otec chcel niečo povedať, ale teta ho prerušila, „Viktor, ty žiarliš na svoju malú sestričku?“ Ha! Viktor, schytal si to!

Keď som si konečne uchmatla tetu pre seba, tak som si ju odviedla von na záhradu. „Tak, čo je to za krásavca?“ teta si sadla na trávu.

Prisadla som si k nej. „Volá sa Dominik a je bývalý spolužiak Viktora. Nemá ho rád, neviem prečo. Maťa ho má vcelku rada. Má vlastný byt, ktorý je skvelý. Bol v zahraničí, teraz zarába ťažké peniaze a je taký krásny,“ rozplývala som sa. „Veď ho mám aj v mobile,“ ukázala som jej fotku, na ktorej sme boli na túre a bol tam bez trička, spotený a strašne sexi.

„No takto odhalený nevyzerá na zahodenie,“ zasmiala sa. „A aké to je?“

„Skvelé, aj rodičia ho celkom berú. Dokonca ho aj pozývajú na kávičku,“ prekvapene som jej povedala a tiež sa začudovala.
„Ale?“ teta prekukla moje tajné

„Ale je tu ešte niekto,“ smutne som pozrela do kríkov pri plote, „ale nehovor to nikomu! Hlavne nie niekomu doma. Nič o tom, nevedia.“

„Nechceš tu dnes ostať spať? S Terkou by sme si spravili babský večer a vyriešili by sme tvoje problémy,“ navrhla mi. S Terkou nemám problém, má viac skúseností ako  ja a moje kamošky dokopy. A to sa Kika naozaj snaží. Aj tak by som jej to povedala. Držím so mnou ako moja sestra.

 

Rodičom som oznámila, že tu ostávam spať. Dnes som naozaj potrebovala nejaký babský večer. Samozrejme Viktor sa potešil, že bude mať voľný dom. Zabudol na rodičov? Niekedy sa správa ako malé dieťa. Odišli o šiestej a potom sme my tri začali chystať a plánovať večer. Dnes to bude pecka!

 

Vyhľadávanie

Kontakt

Denisa Kancírová