16.6. - 22.6. 2013

23.06.2013 20:47

The Day the Earth Stood Still (Deň, keď sa zastavila Zem)

(Sci-Fi / Dráma, USA / Kanada, 2008) 

Keanu Reeves, Jennifer Connelly, Jaden Smith; Scott Derrickson (réžia)

Trailer: youtu.be/rcSJ-6354-A

Tento film som videla druhýkrát. Scifi filmík, ktorý pekne ukazuje to, čo ľudia robia s planétou. Klaatu objaví v ľuďoch niečo, čo sotjí za záchranu.

Technické a vizuálne spracovanie je podľa mňa naozaj dobré. Mimozemské gule ako aj ochraňujúci robot s malými chrobáčikmi sú uverioteľné a nepôsobia príliš umelo.

Max Payne

(Akčné / Krimi, Kanada / USA, 2008)

Mark Wahlberg, Mila Kunis, Olga Kurylenko; John Moore (réžia)

Trailer: youtu.be/Q2jAEoBz6RY

Tento film som takisto videla druhýkrát. Dosť mi to pripomína taký komiksový štýl. Vizuálne spracovanie je tmavé a spomalené zábery mi neprídu trápne (vo filmoch to osobne nemusím). Páči sa mi aj myšlienka, ktorá ukazuje, čo sa deje vo svete, keď ide o drogy-lieky a aká machinácia za tým všetkým stojí.

Dosť je vo filme počuť dážď. Všimla som si to prvýkrát, ale aj ten druhý. Max Payne ako detektív je priam posadnutý odhaliť vraha svojej ženy a dieťaťa. Ale kto by nebol?!

Rise of the Planet of the Apes  (Zrodenie planéty opíc)

(Sci-Fi / Akčné, USA, 2011)

James Franco, Andy Serkis; Rupert Wyatt (réžia)

Trailer: youtu.be/f8D2NIGEJW8

K tomuto filmu som sa dostala po dlhom čase. Pamätám si staršie verzie len matne z detstva. A klobúk dole. Remaky sú niekedy dosť zlé, ale táto verzia sa naozaj podarila (tak ako aj Planéta opíc). Dejová línia okolo opičiaka Caesara je krásne vykreslená. Od malého mláďaťa po dospelého jedinca. Človek sa niečomu priučil aj z kultúry šimpanzov.

Herecké obsadenie bolo vhodne vybraté. James Franco sa naozaj chopil postavy. Podľa mňa sa z neho stal naozaj herec.

How the Grinch Stole Christmas (Grinch)

(Rodinný / Fantasy, USA / Nemecko, 2000)

Jim Carrey, Taylor Momsen; Ron Howard (réžia)

Trailer: youtu.be/Pl12cnQxAaU

Ach kto nepozná Jima Carreyho a nemá rád jeho humor, tak mu tento film asi nič nepovie. I keď je zamaskovaný, stále je na tvári a v gestách vidieť, že je to Jim Carrey. Film je takým bláznivým prevedením rozprávky, ktorá možno pôsobí gýčovo. Ak sa to odmyslí, tak je to naozaj dobrý film.

Grinch a Max (jeho pes) si krásne nažívajú a majú tendenciu všetko spotrebovať a využiť. No, čo môže byť lepšie než nenávidieť každého Kdovíka a kričať jeho meno na vysokej hore do údolia?

Vyhľadávanie

Kontakt

Denisa Kancírová