X

24.06.2012 22:26

X.

Dnes sa má vrátiť Kika. Je jasné, čo budem robiť večer. Môj frajer má dnes odo mňa voľno. Keď som včera prišla s jedlom, všetci boli šťastní a hneď sa na neho vrhli. Po obsahu sa len tak zaprášilo. Výnimočne boli všetci doma. Neviem prečo, si niečo neobjednali. Vstala som z postele a docupitala v nočnom tričku do kuchyne. V dome bolo podozrivé ticho. Zobrala som si pohár, vybrala džús z chladničky a sadla si. Poobzerala som sa. Nejako mi to nesedelo. Vždy tu je aspoň mama alebo tu oxiduje Viktor. Naliala som si a pohár vypila na ex. Mala by som si niečo uloviť. Ozvalo sa moje brucho dlhým a nepokojným tlmeným zvukom. Vstala som. Otvorila chladničku a hľadala. Nič, na čo by som mala chuť. Prešla som ku kuchynskej linke, na ktorej bol odkaz.

Išli sme na výlet a Viktor do práce. Spravila som lievance, ale skryla som ich, aby ti niečo ostalo. Vrátime sa večer. Nečakajte nás. mama;)

To ani mňa, pomyslela som si. Kika ma bude držať minimálne do jedenástej. Ale dobrou správou sú tie lievance. Otvorila som skrinku. Mala som šťastie. Usmievali sa na mňa. Mňam.

Dojedla som. Ako som sa tak pozerala na kuchyňu, všimla som si, že by ju asi nebolo od veci dať do poriadku. Mama mi to nenapísala, ale asi sa spoliehala na moju inteligenciu. Zhlboka som sa nadýchla a vyrazila som do boja. Najprv so sebou a potom, s domom.

 

Vstávala som o deviatej, priznávam, ale teraz je šesť hodín a ja som zmorená! Prebehla som celý dom a ešte som spravila niečo aj na dvore. Dnes som sa prekonala. Teraz som si ľahla na gauč, zapla telku a kukala doblba. Najbližší týždeň nikto nemusí upratovať. Tak perfektne som to upratala.

Zobudila som sa na zvonček. Rýchlosťou blesku som zletela na zem z gauča a rozmýšľala, čo je za deň. V stotine sekundy som sa pozrela na mobil, s hrôzou zistila, že je osem hodín a správne vytušila, že mi na dvere zvoní Kika. Otvorila som jej.

„Ty si spala?“ vletela dnu.

„Ako si zistila?“ nasledovala som ju.

Zastala, až som do nej narazila. „Je to na tebe vidieť, si otlačená a už ťa nejaký ten piatok poznám.“

„Aha,“ prikývla som.

Kika vyrazila do mojej izby. „Navyše sme sa mali stretnúť a akosi si meškala pätnásť minút. A keďže som úžasná kamarátka a chcela som ťa vidieť, tak som prišla až k tebe.“

„To ti ďakujem,“ snažila som sa prebrať.

„No, a rýchlo si daj niečo na seba.“ Prvú vec, čo spravila v mojej izbe, bolo otvorenie skrine a výber vhodného oblečenia. „Ešte predtým si opláchni tvár, na spláchnutie únavy.“

Bola som dosť rýchla a z domu sme sa dostali dosť skoro. Išli sme si sadnúť do nášho podniku. Zuza tam už sedela a pred sebou mala prázdny pohár tequily.

„To si začala bez nás?!“ zvítala sa s ňou Kika. Potom som sa jej aj ja hodila okolo krku. Dlho som ju nevidela.

„Prepáčte, ale dnes vážne nemám dobrý deň,“ sadla si Zuza.

„Čo sa deje?“ spýtala som sa. Medzitým prišiel čašník a objednali sme ďalšiu rundu tequily a kofolu.

„Nič sa mi nedarí. Včera sme prišli z dovolenky a nič nestíham. V práci na mňa hučia, školiteľka na bakalárku do mňa hustí nech niečo robím. Som jej za to vďačná, viete aká som. No, ale prečo všetko teraz?“ napila sa kofoly.

„Neboj, to si si len odvykla od toho tempa na dovolenke,“ upokojovala som ju.

„ A príde aj Niky?“ spýtala sa Kika.

„Neviem,“ pokrútila hlavou Zuza.

„Ďakujeme,“ kývla som čašníkovi. „Mala by byť už doma z medových týždňov, nie?“

Baby prikývli. Niky je prvá z nás, ktorá sa vydala za neskutočného fešáka, ktorý je dokonalý. Keď sme si boli naposledy sadnúť, tak ona s manželom už sedela v lietadle. Na ich svadbe sme sa skvelo zabávali. Rozlúčka so slobodou bola....no....sme sa dali dole. Povedali sme si, že tak budeme piť len na rozlúčkach. Ešte ostávajú tri, musím na to môj žalúdok aj pečeň psychicky pripraviť.

Kika nám rozprávala zážitky, poukazovala fotky a dala nám skvelé darčeky! A potom svoje vybalila aj Zuza. Tá bola v Španielsku. S nejakým tam flirtovala a vyzerá to nádejne. A potom som prišla na rad ja, okrem darčekov, som sa im celkom vyrovnala. Začiatky vzťahov sa dokážu vyrovnať všetkému. Po tretej runde sme boli veľmi vysmiate.

„Čaute slobodné ženy!“ zvýskla na nás Niky. Prirútila sa a všetky sme na seba skočili a objímali sme sa. „Manžel ma pustil, lebo vedel, že sa potrebujem vyrozprávať,“ smiala sa.

Nasledoval ďalší príbeh. Naše sme zopakovali len v skratkách. Niky nás dobehla s tequilami a potom sme mali ešte veľa kôl. Odchádzali sme z podniku o jednej. Po ceste domov sme sa ešte zastavili na lavičkách, kde sme sa smiali, lebo nič iné sme neboli schopné robiť. Domov som prišla o pol tretej. Potichu som sa dostala do postele. Predtým než som upadla do ríše snov, som stihla napísať Dominikovi milú SMS.

Vyhľadávanie

Kontakt

Denisa Kancírová